Címkék

albert tamás (1) allie quigley (25) bama.hu (8) beszámoló (2) blake griffin (1) boardwalk empire (47) Boleslav Polívka (1) boston celtics (3) Californication (1) californication (37) Castamere-i esők (1) chuck (18) cover (1) család (1) csaladi talalkozo 2011 (2) csapatösszerakós (5) czirják noémi (2) daft punk (1) dallas mavericks (2) dule milicic (1) Dunántúli Napló (1) eördögh edit (1) euroliga (15) fc barcelona (1) fegyverneky zsófia (22) felirat (217) feliratok (5) felirat blog (2) Férfiremény (1) fesztivál (1) film (3) filmajánló (6) fordítás (217) freestyle (1) fülöp zoltán (1) futásnapló (10) fűzy ákos (5) game of thrones (77) gina palusná (7) grant hill (1) győr (2) halászlé (1) hegi (1) horváth lilla (1) humor (1) imreh ajtony (7) interjú (7) irodalom (1) iványi dalma (22) jason kidd (3) játékosértékelés (1) játékoskeringő (1) jela vidacic (7) jesse stone (1) josé mourinho (2) kasabian (1) kedvenc kajáink (2) kelly mazzante (2) kelsey griffin (17) Kerekes Vica (1) kezdo5.hu (6) kosárlabda (59) kritika (3) Kubalibre (1) lábady zsófia (2) labdarúgás (1) lbtq (1) lebron james (2) Lebron James (1) lencsegulyás (1) lie to me (1) love is love (1) lukács béla (2) manchester united (17) masters of sex (36) Meg - az őscápa (1) mennyei játszótér (1) Merthin (4) merthin (2) miami heat (5) michael jordan (1) mizo pécs 2010 (47) nagy bujdosó nóra (21) napizene (1) nba (4) NBA (4) nba finals 2011 (1) NBA Live Europe 2012 (1) nicole ohlde (4) Noresfatu (2) noresfatu (1) őzpörkölt (1) pörkölt (1) Püspöki Péter (1) raksányi krisztina (15) rátgéber lászló (10) rázd meg a bikát (4) real madrid (1) recept (3) rózsa gábor (2) san antonio spurs (1) sara krnjic (21) sarok nikolett (12) sir alex ferguson (2) sixx (1) Snyecc (1) snyecc (2) somogyi andrea (1) sopron (4) statisztika (2) steal (7) székely norbert (2) The Sopranos (1) tom cleverley (3) Toni Erdmann (1) Top 50 (5) trailer (1) turóczi nikolett (2) turóczi nikoletta (10) U2 (1) vajda anna (1) vélemény (1) venice10km (10) video (4) wass albert (1) www.kezdo5.hu (2) yaxley (4) youtube (3) zalaegerszeg (1) zeljko djokic (26) zene (3) zenekritika (1) Címkefelhő

Ütésváltás

2012.03.22. 22:27 | halamita | 22 komment

Címkék: kosárlabda mizo pécs 2010 fegyverneky zsófia

Fegyverneky_Sopron.jpgAzt hittem, mostanában nem lesz annál szomorúbb témám a magyar női kosárlabdával kapcsolatban, mint hogy előfordulhat, utolsó hazai mérkőzését játssza pénteken a Pécs 2010 nevű csapat a bajnokságban, ehhez képest eljutott hozzám egy videó, ami napok óta meglehetősen heves indulatokat vált ki több fórumon, és a lelőhelyén a hozzászólásokban is rendesen megoszlanak a vélemények. Az alig 18 másodperces felvételen jól kivehető ütésváltás történik egy szurkoló és a válogatott csapatkapitánya, a soproni színekben játszó, egyébként pécsi nevelésű Fegyverneky Zsófia között - a Magyar Kupa döntője után. Ennél már nincs nagyon lejjebb.

Az eseményeket a látottak és a helyszínen tartózkodók elmondása alapján a következőképpen lehetne röviden összefoglalni. A Győrben a házigazda ellen diadalmaskodó soproni kosarasok a győzelem után - a szokásoknak megfelelően - végigvonultak a nézőtéren őket ünneplő szurkolóik előtt, hogy lepacsizzanak velük. Ebbe a társaságba keveredett (mint konkoly a búza közé) egy pécsi "szurkoló", aki végtelenül fontosnak tarthatta, hogy vélt vagy valós sérelmeit ott és akkor ossza meg (valószínűleg) egykori kedvencével. Hogy mit mondhatott, arról nem szól a fáma (pontosabban többféle verzió is kering - hovatartozástól függően), és a felvételen sem hallatszik, az viszont biztos, hogy erőteljesen provokatív lehetett, ami a mozdulataiból is látszik (még valami ráncigálásba oltott ütésfélével is próbálkozott), s ez pedig olyannyira kiverte Fegyvernekynél a biztosítékot, hogy lekevert neki egy lendületes sallert. Az ütésváltás a 15. másodpercnél kezdődik, elölről a második játékost kell figyelni:

Szántó Öcsi bácsi jó régen megmondta, hogy az ökölvívás társasjáték, (legalább) ketten kellenek hozzá. Itt is nagyon nehéz lenne egyértelműen állást foglalni bármelyik fél igaza mellett, néhány dolgot viszont le lehet szögezni. Először is, a játékost inzultáló "szurkolót" Magyarország (de ha megoldható lenne, a világ) összes pályájáról ki kéne tiltani, mert nem oda való. Ez a humanoid nem tiszteli sem a ezt a sportot, sem a sportszerűséget úgy általában, sem az ellenfelet (beleértve nézőt és játékost egyaránt), sem saját szurkolótáborát. Tettére még az sem lehet mentség, hogy bármiféle befolyásoltság alatt állt, legyen szó alkoholról, drogról, vagy egyszerűen "elborult agyról", sőt, inkább súlyosbító körülmény. Ha nem bírja a piát, az anyagot, a stresszt, annál kevésbé kéne emberek közé mennie. Az ilyen élje ki magát otthon, lehetőleg saját magán. Mindenki jobban járna.

Másrészt viszont Fegyverneky is biztos megbánta már, hogy így elragadtatta magát, hiszen neki élsportolóként, közszereplőként példát kell mutatnia, s nem jöhet ki jól egy ilyen szituációból. Azzal, hogy nem volt képes elengedni a füle mellett a sértéseket (s a lendülő kezet), nem tudta türtőztetni magát: ha csak egy pillanatra is, de szinte ugyanarra a szintre süllyedt ő is.  Emberileg hiába érthető meg maximálisan, hogy egy-egy vadbarom néha még a birkatürelműekből képes előcsalogatni az állatot, a kivívott név, az elért rang akkor is kötelez. A népszerűség megannyi öröme mellett ez az egyik teher, ami a hozzá hasonlókra nehezedik.

Távol álljon tőlem a szándék, hogy elítéljem Zsófit! Innen, a billentyűzet mellől borzasztó könnyű okoskodni, a helyében, abban a pillanatban talán én is hasonlóképp tettem volna. Különben is, ki tudja megmondani, hol ér véget a nyilvános szféra, és hol kezdődik a magánember; milyen sértést köteles elviselni valaki csak azért, mert ismert személy, és mi az, amit már nem. Ez a ráérős (kocsma)filozófusoknak, a szócsűrést és a "hitvitákat" kedvelőknek való polémia. Afelett viszont nemigen bírok napirendre térni, hogy egy ilyen rutinos sportolót, mint ő (aki kapott már korábban is hideget-meleget jó párszor), egy ilyen nagyszerű siker után, mint a kupagyőzelem, ahol ráadásul a legjobb játékosnak járó különdíjat is bezsebelte, ugyan mi a fene vihetett arra, hogy felkapaszkodjon a korláton, hogy leálljon huzakodni valakivel, akiről józan ésszel pontosan tudhatta, hogy nem érdemes. Tovább kellett volna lépnie - szó szerint és átvitt értelemben is. Mindenki jobban járt volna.

fotó: Rébay Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://halamita.blog.hu/api/trackback/id/tr594333877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sune 2012.03.22. 23:30:16

Ha valóban Pécs szurkoló lennél nem írogatnál ilyesmit, nem is reklámoznád. Ha valóban Pécs szurkoló lennél kiállnál a szurkolótársad mellet.
Mert ha egy közösséghez tartozol óhatatlan előfordul, hogy valaki rosszul dönt, hibát követ el, nem helyesen cselekszik. De a közösség mindig kölcsönösen kiáll a tagjai mellett. Akkor is ha baj van. Mindig. Mindenkiért.
Mások kiállnak mellette...

Nagy_András1989 2012.03.23. 01:09:14

Egy tökéletesen összeollózott, hiteltelen szemetet sikerült, összehoznod, gratulálok hozzá! Milyen kár, hogy nem voltál ott, mert akkor láthattad volna, hogy mi történt valójában, illetve mennyire "sajnálatos", hogy nem ismersz jobban, mert úgy biztos nem neveznél alkoholistának, vagy drogosnak.
Ha ott lettél volna tudnád azt is, hogy egy ütés volt, az sem az én részemről, és érdekes módon még nyakráncigálást sem láthattak a szemtanúk, de te már csak tudod, hiszen olvastad a fórumon.
Ezt hívják becsületsértésnek, néhány soproni biztos futna pár kört örömébe az istálló körül, ha olvashatná a firkálmányodat, szerintem oszd meg a fórumukon is, a címüket ismered, hajrá! :)))
Megírtam privátban részletesen neked, hogy mi történt valójában, azt hogy a legkevésbé sem vagyok büszke arra amit tettem, és bocsánatot is kértem érte, majd tényeket állítottam szembe, a fórumozók "igazságaival", nem tudom milyen hatással lesz rád, de ne szégyelld magad nagyon emiatt, ez most így sikerült, lesz ez még így se...

Őszinte tisztelettel munkásságod előtt: Nagy András

UI: Pénteken tervezem, hogy kimegyek meccsre, sőt mi több még be is fognak engedni, ha nagyon degradál, hogy egy légtérben kell lennünk maradj otthon egész nyugodtan, majd a fórumokon elolvasod mi történt...

Hajrá Pécs!!!!!!

halamita 2012.03.23. 08:39:48

@sune: Annak, amit írtam, semmi köze ahhoz, melyik csapatnak szurkolok. Gusztustalannak tartom, ha valaki az ellenfél játékosait inzultálja, akár verbálisan, tettlegesen meg különösen.
A közösséghez tartozásról pedig annyit, hogy azt nemcsak az egymásért való kiállás teszi, hanem az is, hogy osztoznak bizonyos elvekben, célokban. Előfordul, hogy valaki vét a "szabályok" ellen, de vannak bűnök, amik megbocsáthatóak, vannak, amik nem. Az ellenfél játékosát megütni (vagy arra kísérletet tenni) szerintem ez utóbbiba tartozik. Ha a Te véleményed az, hogy az elkövetőnek így is a közösség részének kellene maradnia, akkor vagy a Te értékrendeddel, vagy az egész közösségével van baj. S ha ez utóbbi igaz, akkor kénytelenek leszünk egyetérteni a címmel, amit gyurtzy a videónak adott.

halamita 2012.03.23. 08:55:59

@Nagy_András1989: Nem ollóztam én össze semmit. Többen is megkerestek, hogy mit szólok a dologhoz, hát megírtam. Ismerni meg érintőlegesen ismerlek - a neved alapján azonosítottalak be Facebookon -, és meg kell valljam, egyáltalán nem lep meg, hogy pont te voltál az, aki ilyesmire vetemedett. Nem ez volt az első olyan cselekedet, amit láttam tőled, ami nagyon nem tetszett.
Ragozhatod a dolgot, ahogy akarod, nyakráncigálással vagy anélkül, semmi sem mentesít a lökdösődés kiprovokálásának tette alól (hozzáteszem: Zsófit se, hogy ugrott rá). Ilyet sportember, sportszerető nem tesz, még csak nem is gondol rá! Annak örülök, hogy legalább nem vagy büszke rá, és hogy bocsánatot is kértél, a minősíthetetlen magatartásodért járó felelősséget viszont viselned kell, és nem hepciáskodni, ill. engem (meg mindenki mást) hibáztatni.
Egyszer talán belátod, hogy mindenki ki tudja válogatni a valóságból azokat a tényelemeket, melyek az ő igazságát tűnnek erősíteni, ebben az esetben viszont, ne haragudj, ha akkor sem fogok tudni egyetérteni veled. És szégyellnivalóm sem nekem van, azt hiszem.
Ha a mai meccsre kimész, a te dolgod, ha be is engednek, az meg a klub felelőssége, a helyükben biztosan megkérnélek, hogy kicsit távolabbról szurkolj a csapatnak. Én is ki fogok menni, de nem miattad, hanem, hogy a lányokat segítsem tapssal, buzdítással. Mert szurkolóként ez a "dolgom".

DinamoZagreb 2012.03.23. 09:17:44

Lehet, hogy csak figyelmetlen voltam de nem olvastam Zsófi eligazolásákor dorgálást a távozás mikéntjére és azóta a klub ellen elkövetett cselekedeteiről...
Látom szereted a közhelyeket puffogtatni akkor hadd kezdjek bele én egybe:
Aki elmegy kurvának....

DinamoZagreb 2012.03.23. 09:22:39

A másik pedig, hogy sajnos láttalak sokszor meccsen de nem neveznélek szurkolónak maximum szimpatizánsnak és azt is csak a végtelen jóindulatomnak köszönhetően. Neked ez marad meg a Pécsi Napilap, a szurkolást bízd rá a többiekre!

Nagy_András1989 2012.03.23. 09:47:05

Ezt írtad: "Egyszer talán belátod, hogy mindenki ki tudja válogatni a valóságból azokat a tényelemeket, melyek az ő igazságát tűnnek"
Hát akkor te most mit csinálsz? Pont most ragadtad ki azokat a számodra "tényelemeket" amivel azt a rengeteg hülyeséget igazolhatod amit írtál!
Ne haragudj, de erre tényleg nem tudok mást írni, mint hogy teljesen elvesztetted a fonalat, leírtam világosan, főleg a privát üzenetemben, hogy mi a véleményem erről az egészről, és ha te ebből azt vetted le, hogy én hepciáskodok, és másra hárítom a felelősséget, akkor ez már provokációnak veszem a részedről!!!
Szerencse, hogy mellettem, egy kicsit többen fognak kiállni, és tudod nem azért mert egyetértenek azzal, amit csináltam, hanem mert százszor többre tarják az őszinteségemet, és hogy mindenáron kiállok az igazam mellett, és azért mert nem a billentyűzetem osztogatom az igazságot, valamint azért mert a saját dolgommal foglalkozom ahelyett, hogy szarkavarásba kezdjek, mint most te.
Mindentől függetlenül mi alapján van pofád alkoholistának, és drogosnak nevezni ebben a "halamita igazsága" írásban??? És kérlek a kérdésre válaszolj ne ködösíts, hogy te csak felvetetted stb...
Meg egyáltalán ki vagy te, hogy számodra ismeretlen emberekről ilyen ocsmány stílusban alkoss véleményt?

Nehéz volt újra írni, mert tudom elvesztegetett idő, de kérlek, ha válaszolsz akkor úgy tedd végre , hogy nem forgatod ki a szavaimat, még ha nem is tetszik amit írtam akkor sem.

Kellicottia 2012.03.23. 09:55:53

Én ott voltam nem messze, és tudomásom szerint Zsófi a férjéhez mászott fel és ezt használta ki ez a féreg.

halamita 2012.03.23. 09:58:11

@Nagy_András1989: Csak két tényelemet szeretnék kiragadni:
1. Szidalmaztad és megütötted (vagy legalábbis meg akartad ütni) az ellenfél csapatának egyik játékosát.
2. Szidalmaztál és megütöttél (vagy legalábbis meg akartál ütni) egy nőt.
A többit meg ragozhatod, ahogy akarod.

klárika60 2012.03.23. 10:01:50

Nem kell napirendre térned, mert jól gondolod, hogy ez nem lehet!
Nem huzakodni mászott fel, hanem az ott lévő családját üdvözölni (akiket, gondolom, az összes pécsi drukker ismert)

gyurtzy 2012.03.23. 10:07:30

@Nagy_András1989: Ahogy a mondás is tartja "aki szelet vet vihart arat" Nem gondoltam volna, hogy ekkora indulatokat gerjesztek azzal, hogy "felteszem" a felvételt. Ennek gondolom az is az oka, hogy nem egyértelmű mi látszik a videon. Így mint az (egyik) főszereplőt megkérlek, hogy írd le a Te szemszögedből mi történt. Arra azért szeretnélek megkérni, hogy az alábbi 3 dologban válaszodba kitérni szíveskedjél:
1. Ha nem követtél el semmit miért menekültél el ?
2. Ha nem követtél el semmit miért fogtak el ?
3. Ha nem követtél el semmit a Digi TV-ben mit említenek mint F.Zs-t ért inzultust?
4. Ha nem követtél el semmit mi ért kellett F.Zs-nek nyilatkozni, hogy nem kíván feljelentést tenni?
Köszönettel: Gyurátz László (Gyurtzy)

Nagy_András1989 2012.03.23. 10:38:07

Látom nem könnyű olvasni a sorok között...

1.Szidalmaztam az ellenfél csapatának egy játékosát, de nem ütöttem meg, és nem is akartam megütni!
2. Szidalmaztam egy nőt, de nem ütöttem meg, és nem is akartam megütni!
Megint tényként kezelsz olyan dolgokat amiről fogalmad sincs, tegyél közzé egy hirdetést amelyben az általam bántalmazott nőket keresed, elárulom, hogy egy sem fog jelentkezni, mert nem csak most, de soha ezelőtt nem ütöttem meg nőt, és nem is fogok!!!

Ragozni te ragozod, ezt a szart, jól is teszed mert lassan ellep...

U.I. Megint nem válaszoltál arra amit írtam, csak úgy mint a privát levelemre sem, inkább itt véded magad, azzal, hogy szüntelen támadsz engem!

Nagy_András1989 2012.03.23. 11:02:03

gyurtzy:

1.Nem állítom, és nem is állítottam soha, hogy nem követtem el semmit sem, oda mentem hozzá, és olyan dolgokat mondtam neki aminek nem ott lett volna a hely, vagy egyáltalán nem is kellett volna megtörténnie. Ez a cselekedetem kimeríti az adott pillanatban a bunkósság fogalmát, nem többet!
Ennyit követtem el és ezt vállalom, és elnézést is kértem érte.
Nem menekültem a helyszínről, ha csak nem arra gondolsz, hogy visszamentem a szektor tetejéhez, mivel a Dénes Gábor rátámadott!
Ezek megint olyan tények amivel vitatkozni csak azok tudnak akik nem látták mi történt.
2. Azt hogy a szektor tetején miért fogtak el a rendőrök, az egyenlőre számomra is kérdés, főleg úgy hogy több szemtanú mellett a helyi biztonsági őr is állította, hogy egy ütés volt az is a játékostól!
3. Erre elég csak körülnézni mindenhol megy a vita, ők pont annyit tudnak az esetről mint Halamita, vagy legalábbis akkor ennyit tudtak, őszintén ki a szavahihetőbb ebből a sztoriból, a játékos, vagy a részeg szurkoló?
Ha meggebedek sem fogom tudni bizonyítani, az igazságot, és a digi tévé meg nyilván azt mondja, amit első hallásra gondol a dologról, vagy nem tudom ,mondom nem láttam a felvételt, de szívesen megnézném.
4. Fegyverneki Zsófinak a világon semmi jogalapja nem volt feljelentést tennie, ha lett volna hidd el hogy megteszi vigyorogva, és ezt a feljelentést sokan támogatták volna a részéről, többek közt olyan emberek is akiket egykor a barátaimnak tekintettem, de már egy ideje köszönni sem tudnak...
Feljelentést maximum én tehettem volna, mert én voltam az akit megütöttek, majd utána a rendőröktől is alaposan megkaptam a magamét, más kérdés, hogy ez nekem eszembe sem jutott mert egyrészt nem vagyok ilyen pitiáner, másrészt meg tudom, hogy én miattam történt ez az egész, pedig a támogatást én is megkaptam ez ügyben.

Sokat olvastam arról, is hogyan kerültem oda, hát hiszed vagy sem nem a Zsófi miatt mentem, volt egy jó pár soproni szurkoló akik rendszeresen ott voltak nálunk szünetekbe, közülük az egyikkel megbeszéltünk valamit, amit ő közben elfelejtethetett, és csak szólni akartam neki, ezért mentem, oda, de nem találtam, ezután ott maradtam és kb az egész második félidőt onnan néztem békésen!
A Zsófis sztori meg egy hirtelen jött képszakadás volt amikor megláttam ünnepelni veletek, olyan keserűség fogott el, hogy úgy éreztem muszáj elmondani neki a véleményemet róla.
Hiba volt...

gyurtzy 2012.03.23. 11:12:51

@Nagy_András1989:

Elöször is köszönöm a választ, de azért a "képszakadás" ideje alatti cselekedetedről (pl. fojtogatás) kérdezz meg olyant aki ott volt Veled, és van annyira barátod, hogy elmond Neked negativ dolgokat is rólad, és nem csak hízeleg!

Nagy_András1989 2012.03.23. 11:18:15

@gyurtzy:

Nem fojtogattam, áruld már el ezt megint honnan veszed?
Van ilyen barátom, hidd el!!!

halamita 2012.03.23. 11:20:45

@gyurtzy: @Nagy_András1989: Kérlek, ne offoljátok szét a topicot! Köszi!

Nagy_András1989 2012.03.23. 11:21:20

@gyurtzy:

Pont annyi szükségem van a hízelgésre, mint az ilyen cikkek olvasására, utálom a talpnyaló embereket, higgy amit szeretnél, de nekem belemondják a képembe az igazságot, mert figyelek rá, hogy ne seggnyalók társaságában legyek!!!

halamita 2012.03.23. 11:23:57

@Nagy_András1989: Ha nincs szükséged az ilyen cikkek olvasására, ne olvasd őket. Megírtad a saját álláspontodat, reagáltam is rá, a @gyurtzy-val való vitádat viszont, kérlek, ne itt folytasd le, mert kénytelen leszek kimoderálni. (Akkor meg majd azért fogsz pampogni.)

sune 2012.03.23. 11:28:38

@gyurtzy:
Én ott voltam, mindent láttam, a rendőröknek is elmondtam. Nem voltam részeg, nem is ittam! Semmilyen fojtogatás nem történt!
Gondolod, hogy ha csak kezet emelt volna rá nem jelenti fel Zsófi???
El sem engedték volna a rendőrök, sőt a Dénes Gábor se hagyta volna annyiban.
Ha bármi testi inzltus történt volna, hatalmas botrányt csaptak volna nem csak a szurkoló de a klub körül is!

Nagy_András1989 2012.03.23. 11:44:56

@halamita: @gyurtzy:

Se moderáltatni nem szeretném magam, se tovább folytatni ezt az értelmetlen vitát, hiába állítom én az igazságot, és hiába mondják ezt azok is aki a közvetlen környezetemben ott voltak, és látták az igazságot, ti mindig is az ellenkezőjét fogjátok állítani ki-ki a saját kis szemétdombját védve...
A barátaim támogatnak, ez nekem elég, az hogy a hozzátok hasonló embereknek mi a véleménye rólam, arról jövőben magasról teszek, adjátok csak ki magatokból, mindegy, hogy igaz-e vagy sem, csak hajtogassátok addig még ti is elhiszitek..
Ez az utolsó hozzászólásom, ehhez a bejegyzéshez, minden jót nektek "tisztán látó barátaim"...

sune 2012.03.23. 14:19:43

Azok alapján amiket olvasok, nem csodálkoznék ha 2 nap múlva már olyan kommentek érkeznénk, h véresre verte a Zsófit!Kiindulva abból, h most már fojtogatásnál tartunk.
Nem tudok mást mondani, mint, hogy nevetséges!
Azt gondolom halamita, hogy szégyellheted magad, egyszer talán majd a sors megadja neked, hogy hasonló helyzetbe kerülj és visszakapd azt, amit most adsz. Akkor talán elgondolkodsz egy kicsit.
Mindenesetre tövig sikerült benyalni a Zsófinak.

perelli · http://felirat.blog.hu/ 2012.03.23. 18:13:46

Bunkó volt egy nővel, kapott érte egy maflást. Nem ragoznám túl.

(Ha ez történt. Én csak a videót látom, ami nem túl jó.)
süti beállítások módosítása